05/06/2012

E3 - konferencja Sony

Dzień w pracy minął szybko i przyszedł czas nadrobić zaległości kiedy chodzi o E3. W nocy odbyła się konferencja Sony i nie ukrywam, że to w Playstation upatruje markę która pokaże siłę current-genów. Zapraszam na moje własne podsumowanie pokazu Sony.

Jack jako prowadzący

Początek konferencji i od razu mocne uderzenie: Quantic Dream i ich nowa gra - Beyond: Two Souls. Na scenie pojawia się David Cage i zaczyna standardową dla firmy rozmowę o tym ile uwagi Quantic Dream poświęca emocjom i uczuciom. Nowa gra pójdzie śladami Heavy Rain i tym razem gracz zostanie wciągnięty w dyskusje na temat śmierci i tego co nas czeka po drugiej stronie. Zaprezentowano pierwszy trailer z gry gdzie mamy okazje zapoznać się z główną bohaterką. Materiał zaprezentował oprócz dialogów także kilka ujęć przedstawiających akcje rodem z filmów sensacyjnych. Ja osobiście liczę na to, że w odróżnieniu od Heavy Rain tym razem decyzje gracza będą miały faktyczny wpływ na fabułę gry, a nie tylko na zakończenia.

Beyond prezentuje się świetnie

Kolejnym zaprezentowanym tytułem był Playstation All Stars Battle Royale. Czyli pierwsza próba skopiowania fenomentu Smash Bros. od Nintendo. Powiem szczerze, że zupełnie nie interesuje mnie ta pozycja, ale cieszy mnie zaprezentowanie cross-play między PS3 i Vitą. Po pokazie mam wrażenie, że jest to jedna z tych gier w które lepiej się gra niż patrzy.

Battle Royale czyli co ja pacze?

Z wywieszonym jęzorem czekałem na info o Vicie. I tutaj dwie świetne wiadomości.

1) PSOne classics dostępne na PSV. Klasyczne Final Fantasy i inne tytuły dostępne wreszcie na handheldzie. Dla wielu jest to raczej marny news, ale ja znacznie chętniej zagram na małym ekranie niż na dużym TV w tytuły z PSXa.

2) Assassins Creed III na Vite - nie jestem wielkim fanem serii, ale wypada sie cieszyć bo każda duża gra i ważna marka to więcej sprzedanych konsol i w konsekwencji większe zainteresowanie platformą przez wydawców.

City Explorer III - także w Twojej kieszeni!
Zaskoczył mnie brak obniżki ceny samej konsoli. Wydaje się, że taki ruch miałby znacznie lepszy wpływ na sprzedaż niz ogłoszenie bundle'a z ACIII i Vitą w kolorze białym.

Tutaj także warto wspomnieć o prezentacji ACIII w wersji na dużą konsolę. Ubisoft zarzeka się, że cała mechanika walki została zrobiona na nowo. Patrząc na trailery wyraźnie widać, że dalej jest to banalnie prosty i oparty na kontrach system. Czyli czeka na bardzo nuda i łatwa przygoda, którą za pewne ratować będzie genialny system eksploracji otoczenia i (trzymam kciuki) interesująca fabuła.

Do tego dostaliśmy świetną informację o usłudze Playstation Plus. Tutaj Sony zaprezentowało kilka tytułów które za darmo otrzymają subskrybenci. Bardzo dobry ruch bo wygląda na to, że sam dołącze do PS+ (głównie dla inFamous 2 i Virtua Fighter 5).

Playstation Plus - oszczędzaj na potencjalnych wydatkach!
 Przy tych wszystkich wiadomościach HYPE skoczył do góry. Czekałem na więcej gdy nagle atmosferę zepsuł ten oto jegomość...

Hype Killer
Nie przynam, że PSMove okazało się klapą. Nie przyznam, że wszystkie tytuły dedykowane na kontroler ruchowy Sony nie przypadły mi do gustu. I w końcu nie przyznam, że Move nie stał się tym czym miał się stać biorąc pod uwagę parametry techniczne itd. Przyznam jednak, że fragment konferencji poświecony PSMove oraz Playstation Mobile podziałał jak kubeł zimnej wody. Sony postanowiło przypomnieć o swoich porażkach pokazując kolejny dodatek do rodziny produktów... wirtualną książke.

Podobno prawdziwego mężczyzne poznaje się po tym jak kończy, a nie jak zaczyna i koniec konferencji Sony miało świetne. Po pierwsze pokazano single player nadchodzącego God of War Ascension. O ile multi-trailer nie zrobił na mnie wrażenia o tyle fragment rozgrywki dla pojedyńczego gracza prezentował się jak stary dobry GoW. Kratos odrywał głowy, miotał przeciwnikami jak kukłami i robił wielkie 'kuku' w wielkim stylu.

Dylematy GoW - uratować czy przerobić na zielone orby?
Skoro o wiekim stylu mowa to na sam koniec mega pyszna prezentacja The Last of Us. Obłędnie wyglądająca nowa gra od Naughty Dog. Zaprezentowano troche otoczenia, eksploracji, skradanki oraz starej dobrej strzelanki (wliczając shotgun to the head!). Jeżeli myślicie, że to nie jest "must-have" to pomyślcie raz jeszcze.


Na wschód! Tam musi być jakaś cywilizacja!
Podsumowując - konferencja bardzo udana. Ominąłem zupełnie prezentacje 4-playerowego trybu co-op w FarCry 3, ale to był raczej neutralny moment całego wydarzenia. Troche czasu mineło nim doszedłem do siebie po prezentacji wirtualnej gadającej książki.
Na pewno nie nasyciły mnie informację o Vicie. Chce więcej Sony!

2 comments:

  1. Ja mam ACIII z pewnością obczaję, gdyż jest to jedna z moich ulubionych serii.

    ReplyDelete
  2. Chciałbym kiedyś uczestniczyć w takiej konferencji.

    ReplyDelete