30/10/2011

Hellcon II - konwent mangi i anime


 Dzisiaj zakończył się konwent mangi i anime - Hellcon. Była to druga edycja konwentu organizowanego przez stowarzyszenie Animatsuri. O ile klimaty konwentowe nie są mi szczególnie bliskie to staram się na tych imprezach być ze względu na atrakcje w postaci game-room'ów oraz organizowanych turniejów konsolowych. Na Hellconie odbyły się 4 turnieje:

- Street Fighter IV Arcade Edition (PC - sic!)
- Tekken 6 (PS3)
- Mortal Kombat (PS3)
- Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 (PS3)



 Kiedy usłyszałem, że w SSFIV:AE będziemy grać na PeCecie byłem bardzo zdziwiony, ale mimo wszystko chciałem w tym turnieju wziąć udział. Po przyjeździe na miejsce sprawa się wyjaśniła: otóż za turniej Street Fightera odpowiedzialna była firma Q-loc z Warszawy. Firma zajmuje się testowaniem gier, a także jest odpowiedzialna za testowanie portu SSFIV:AE na PC. Moje zdziwinie było jeszcze większe kiedy okazało się, że główną nagrodą w turnieju jest stick Madcatz SSFIV Tournament Edition S (Black - Xbox360)! Dla niezorientowanych: taki stick kosztuje m/w 200 GBP na Amazonie. Także bardzo konkretna nagroda i szkoda, że nie zostało to nagłośnione odpowiednio wcześniej bo wtedy event przyciągnąłby większą ilość graczy także z czołówki. Q-loc przygotował 8 stanowisk z grą, do każdego PC podpięte były 2 kontrolery od Xboxa. Wyglądało to bardzo fajnie i było miłą odmianą (wszystkie rodzime turnieje na których byłem opierały się na sprzęcie dostarczonym przez uczestników czyli były to różne tv, monitory itd. - tutaj było 8 jednakowych stanowisk).

 Moim największym problemem na turnieju było podłaczenie sticka. W trakcie fazy freeplay bez problemu podłaczyłem mojego TE od PS3 i wszystko śmigało. Natomiast kiedy zaczął się turniej musiałem zmienić stanowisko i stick już nie zadziałał. Większość uczestników miała małe pojecie o SFie także w grupie mogłem bez problemu wygrywać nawet grajac na padzie do Xboxa360 (!). Po wyjściu z grupy sticka użyczali mi Di oraz Hiryu. Ku mojemu zaskoczeniu w finale spotkałem się z Di i po początkowej nerwówce (przegrałem pierwszą walkę!) pewnie zwyciężyłem odbierając z rąk organizatorów pamiątkowy dyplom oraz sticka :).

 Miałem też okazję porozmawiać z przedstawicielem Q-loc'a który wyjaśnił mi powód dla którego firma z segmentu Quality Assurance zaangażowała się w taką działalność. Otóż Q-loc poszukuje nowych testerów - także do bijatyk i właśnie przez takie eventy szuka nowych pracowników. Dla mnie jest już "za późno", ale praca wydaje się być idealna dla studentów/świeżych absolwentów i ludzie szukających okazji do "wkręcenia się" w branże. Zgodnie z zapewnieniami przedstawiciela firmy nie był to jednorazowy event i kolejne wydarzenie będzie odpowiednio nagłośnione.

 Po turnieju SSFIV:AE wziąłem także udzial w rozgrywkach w Mortal Kombat. Ten turniej też  wygrałem chociaż mój poziom można określić jedynie słowem "żenujący". Nie mam swojej kopii MK, a kontakt z grą miałem tylko przy okazji Volition 5 w Czechach.

Poniżej znajdziecie wyniki poszczególnych turniejów oraz zdjęcia sticka. Ludzie z Q-loc robili masę zdjęć także zaaktualizuje ten wpis kiedy pojawi się więcej materiałów.

Super Street Fighter IV: Arcade Edition (PC)

1) tejotl (M.Bison)
2) Di (Blanka)
3) Hiryu (Ryu)

Tekken 6

1) Di (Panda)
2) Furb (Alisa)
3) Zenson (?)

Mortal Kombat

1) tejotl (Mileena)
2) Hiryu (Raiden)
3) kamikaze17 (Kabal)



No comments:

Post a Comment