25/03/2011

Wiedźmin 2 - wykład w Collegium Civitas - relacja

 Właśnie wróciłem z wykładu pt: „Wiedźmin 2 – o tworzeniu gry na podstawie świata z powieści Andrzeja Sapkowskiego”, który odbył się w Collegium Civitas w Warszawie. W rolę "wykładowcy" wcielił się Tomasz Gop z CDP Red. Frekwencja jak najbardziej dopisała i cała sala (wliczając w to schody) była zapełniona.
 Wykład rozpoczął się od prezentacji i omówienia ogólnej koncepcji tworzenia gry na podstawie książki. Starszy producent (bo taka jest rola Tomka Gopa) krótko przedstawił wady i zalety sytuacji w której gra tworzona jest w oparciu o stworzony i przedstawiony w powieściach świat. Wskazał także ważne z punktu widzenia developerów różnice i wynikajace z tego konfilikty na linii książka - gra.
Po tym wstępie rozpoczeła się prezentacja rozgrywki w nowym Wiedźminie. Tomek Gop kontrolując Geralta zaprezentował nam jedną z lokacji w grze. Osada krasnoludów z bardzo fajnym klimatem - zarówno kiedy chodzi o sam projekt jak i dodatkowe smaczki w postaci plakatów czy dialogów z NPCami. To co mnie zdziwiło to fakt, że pokazano angielską wersję gry. Dla tych śledzących na bieżąco informacje o W2 być może nie jest to zaskoczenie, ale ja osobiście spodziewałem się usłyszeć język polski. Kiedy chodzi o rozgrywkę to Tomek przedstawił początek jednego z questów pobocznych. Nie chce tutaj wchodzić w szczegóły, ale prezentacja gameplay'u zawierała w sobie tak naprawdę sporą część kiedy chodzi o mechanikę. Były mini gry (w tym nowość jaką jest siłowanie się na rękę), ogólne przedstawienie systemu walki (tutaj warto zwrócić uwagę na finishery i fakt, że Geralt może użyć broni także w mieście) no i coś co mnie zaciekawiło najbardziej czyli możliwość przejęcia kontroli nad innymi bohaterami (w prezentowanym fragmencie rozgrywki można było wcielić się w Jaskiera).
 Następnie przyszedł czas na serię pytań i odpowiedzi. Ci którzy zadali najciekawsze pytania zostali nagrodzeni zestawami materiałów prasowych. Padło kilka ciekawych pytań np o kamerę w grzę. Tutaj Tomasz Gop jasno określił, że w drugiej części Wiedźmina zoom jak i ruch kamery jest automatycznie dostosowany do sytuacji czyli gracz nie ma już możliwości przełączania się między widokami. Przy pytaniu o rozój postaci ponownie wróciliśmy do dema i zostało pokazane drzewko umiejętności (czy też 3 niezależne drabinki). Pytań była masa i fajnie, że starczyło czasu żeby odpowiedzieć na kilkadziesiąt z nich.
 Zapis całego spotkania powinien pojawić się wkrótce na Polygamii (o ilę się nie mylę całość była także stream'owana). Wykład zorganizował Miłosz "Neq" Białas z Koła Gier Multimedialnych Collegium Civitas - osobiście kojarzę go z czasów gdy startował projekt Playstation.mag (który dość szybko upadł). Wklejam od razu linka do strony na Facebooku w/w koła: KGMCC. Z tego co było powiedziane to organizatorzy chcą przeprowadzić cały cykl tego typu spotkań także myślę, że warto obserwować newsy na tym profilu.
 Na koniec chciałbym zaznaczyć, że cały event był świetny i bardzo cieszy fakt, że w końcu odbyło się coś "dla graczy" na otwartej imprezie, a nie zamkniętym pokazie dla mediów. Oby więcej takich spotkań i to nie tylko związanych z konkretnymi tytułami, ale także z rodzimą branżą ogólnie.

No comments:

Post a Comment